sobota, 3 czerwca 2017

Ciasto z rabarbarem

Rabarbar zawiera mnóstwo witamin, minerałów i związków organicznych! Dzięki nim nasz organizm jest odżywiony i mamy dużo energii! PROSTE


CO ZAWIERA? 
  • błonnik
  • białko 
  • witamina C
  • witamina K
  • witaminy z grupy B
  • wapń
  • potas
  • magnez
  • mangan
  • flawonoidy
  • polifenole
  • beta-karoten
  • luteina
  • zeaksantyny

NA CO?
  • ułatwia odchudzanie - jest niskokaloryczny (21 kalorii/100g)
  • przyspiesza proces metabolizmu
  • chroni przed powstawaniem chorób sercowo-naczyniowych
  • zapobiega powstawaniu niebezpiecznych chorób- zawiera sporo przeciwutleniacz, przez co niszczone są wolne rodniki
  • wspomaga proces trawienia (błonnik)
  • jest lekarstwem na zaparcia i problemy z przewodem pokarmowym
  • zapobiega problemom żołądkowo-jelitowym t.j. wzdęcia, kolka, gazy
  • zapobiega chorobie Alzheimera
  • chroni nasz mózg
  • pomaga w utrzymaniu zdrowych kości

UWAGA! Nie powinniśmy spożywać go codziennie! Rabarbar zawiera duże ilości szczawianów, które wiążą wapń i usuwają go z organizmu. Nadmiar szczawianów także niekorzystnie wpływa na procesy przyswajania niektórych substancji odżywczych.
Na rabarbar powinni uważać mężczyźni! A przynajmniej nie przesadzać z nim. Zawiera substancję podobną do żeńskich hormonów- rapontycynę.



SKŁADNIKI:
  • 1 szklanka mąki jaglanej
  • 1/2 szklanki mąki gryczanej
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 2 banany
  • 1 szklanka mleka roślinnego
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 4 łyżeczki ksylitolu
  • 3 łodygi rabarbaru

Rabarbar obrałam i pokroiłam na plasterki. Resztę skłaników zblendowałam na gładką masę, dodałam rabarbar i przelałam do foremki. Włożyłam do rozgrzanego piekarnika (160°C) i piekłam ok 30 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz